Referat generalforsamling 2024
Her kan du læse referatet fra den afholdte generalforsamling 2024 for regnskabsåret 2023.
Snitter og generalforsamling i RBIF, 22.februar kl.19 (snitter fra kl.18.30)
Dagsorden
- Valg af dirigent: Bjarne
Generalforsamlingen er varslet på mail og FB, og indkaldelsen er sket rettidigt.
- Bestyrelsens beretning
Tak til de frivillige i idrætsforeningen, dem der planlægger indhold til uge efter uge, dem der hopper i bilen og kommer og hjælper, til livredderne, til dem som har hold flere gange om ugen, til dem der går med kridtmaskinen. Uden de frivillige var vi ingenting. Stort tak.
Foreningen oplever at folk kommer længere fra for at deltage i vores tiltag. Både fra Odder og sågar helt fra Solbjerg tager folk turen for at komme til fx Familiesvømning. Vi har flere hold, og generelt stiger deltagerantallet på holdene.
RBIF har deltaget i Skolens Fødselsdag hvor vi havde aktiviteter med, som fødselsdagsgæsterne kunne prøve. Det var en fin dag, med mange smil og gode aktiviteter.
Bestyrelsen har nedsat en underafdeling, nemlig den innovative gruppe. Underafdelingens 3-4 medlemmer vil arbejde med at skabe flere og nye aktiviteter og tiltag på tværs af hele foreningen, og generelt sætte en visionær retning for RBIF.
Vi er kommet med i Idrættens Fællesråd som er et fælles foreningsnetværk for alle idrætsforeninger i Odder kommune. De forskellige foreninger kan hjælpe hinanden og lave fælles front mod kommunen, og har også stemmeret ved et kvartalsvist møde med Odder Kommune.
Vi ønsker os stadig et nyt medlemssystem i stedet for det nuværende. Vi er langt i processen og vi har en klar forventning om at have det nye system klart til sæsonen 24/25.
- Fremlæggelse af regnskab for det foregående år
Indtægter | 2023 | 2022 | 2023 | 2022 | ||
Tilskud til undervisning | 0 | 0 | Resultat før renter | 42.233 | -20.649 | |
Lokaletilskud + medlemstilskud | 61.454 | 11.906 | Tab på medlemmer | -1445 | 0 | |
Deltagerbetaling | 93.051 | 70.963 | Renteindtægter | 62 | 0 | |
Sponsorater | 8.000 | 0 | Gebyr bank | -1.250 | -1.600 | |
Øvrige indtægter | 2.500 | 0 | Årets resultat | 39.600 | -22.249 | |
Indtægter i alt | 165.005 | 82.869 | ||||
Udgifter | Aktiver | |||||
Markedsføring | 7.507 | 5.349 | Nordea indestående | 87.886 | 48.284 | |
Hjemmeside / medlemssystem / regnskab | 5.323 | 0 | Kassebeholdning | 235 | 235 | |
Lokaleleje Randlev Skolen | 38.759 | 36.295 | Aktiver i alt | 88.121 | 48.519 | |
Lokaleleje Vandhalla | 21.900 | 39.220 | ||||
Lokaleleje Ørting | 3.852 | 0 | ||||
Afslutning/øvrige arragementer | 1.757 | 4.736 | ||||
Kontorudgifter mv. | 500 | 2.908 | ||||
Anskaffelser/materiale | 8.337 | 4.176 | ||||
Møder | 4.399 | 628 | ||||
Kontingenter/kamp omkostning | 7.694 | 4.462 | ||||
Andre udgifter - skattefri godtgørelse | 19.000 | 2.000 | ||||
Hjertestarter vedligehold | 3.744 | 3.744 | ||||
Udgifter i alt | 122.772 | 103.518 |
Regnskabet blev grundigt gennemgået. I årets resultat skal det siges at RBIF manglede at modtage en faktura på ca. 21.000 kr fra Vandhalla (for Familiesvømning E23), som først er modtaget i februar 2024.
Diskussion om likviditet, der skal være nok likvider til at sætte nye ting i verden som giver et underskud i opstartsfasen. Den innovative gruppe vil tage snakken om likvidt beløb med videre.
Regnskabet er enstemmigt godkendt.
- Behandling af indkomne forslag
- Paragrafændring i vedtægterne paragraf 6: ændres fra:
Foreningens bestyrelse består af 5 personer samt to suppleanter.
Valgbare til bestyrelsen er medlemmer, samt forældre til et medlem under 18 år.
Bestyrelsesmedlemmer vælges for 2 år og suppleanter for 1 år. Hver andet år afgår skiftevis 2 medlemmer ved ulige årstal og 3 medlemmer ved lige årstal. Bestyrelsen konstituerer sig snarest – dog senest 30 dage efter generalforsamlingen – på et bestyrelsesmøde med formand, næstformand, kasserer og sekretær.
Bestyrelsen er kun beslutningsdygtig, når 3 ud af dens medlemmer, heriblandt formand og næstformand, er tilstede.
Bestyrelsen bemyndiges til at tilslutte sig de organisationer, som er nødvendige for foreningernes virke.
Til
Foreningens bestyrelse består af 5 eller 7 personer personer samt to suppleanter.
Valgbare til bestyrelsen er medlemmer, samt forældre til et medlem under 18 år.
Bestyrelsesmedlemmer vælges for 2 år og suppleanter for 1 år. Hver andet år afgår skiftevis 2/3 medlemmer ved ulige årstal og 3/4 medlemmer ved lige årstal. Bestyrelsen konstituerer sig snarest – dog senest 30 dage efter generalforsamlingen – på et bestyrelsesmøde med formand, næstformand, kasserer og sekretær.
Bestyrelsen er kun beslutningsdygtig, når 3 ud af dens medlemmer, heriblandt formand og næstformand, er tilstede.
Bestyrelsen bemyndiges til at tilslutte sig de organisationer, som er nødvendige for foreningernes virke.
Forslaget er enstemmigt vedtaget.
5. Valg af bestyrelsesmedlemmer og suppleanter
Bestyrelsesmedlemmer
Kari Furholt – modtager genvalg - valgt
Sascha Kaiser-Olsen – modtager genvalg - valgt
Gitte Nygaard – modtager genvalg - valgt
Nye medlemmer
Lea Harbo Røntoft – valgt
Bjarne Henrik Jensen – valgt.
Bjarne fortæller at hans 2 år som aktiv suppleant har gødet jorden godt, og med de gode mennesker som bestyrelsen allerede består af, glæder Bjarne sig meget til at blive en aktiv del af og for RBIF.
Suppleanter
René Beldam - valgt
Jacob Bryder - valgt
Valg af revisor og revisorsuppleant
Revisor: Kirsten Emig – modtager genvalg - valgt
Revisorsuppleant: Kathrine Trolle Mortensen – modtager genvalg - valgt
6. Evt.
Den innovative gruppe består af Bjarne, Rolf og Kari, Lea inviteres med. Der er opstartsmøde onsdag d.28/2, Julie Korsgaard er inviteret med som indpisker/facilitator.
Tre damer på motionsholdet runder 80 i løbet af 24/25-sæsonen